Creëer content tijdens rustige perioden

Zomer. Vakantie. Even geen werk. Of misschien werk je gewoon door, hetzij in een iets lager tempo. Hoe dan ook, de zomer kan de perfecte periode zijn om aan de slag te gaan met het bedenken (en inplannen) van content. Want je herkent het vast. Gedurende drukke periodes kom je niet toe aan het bedenken van content, je mist nét even die creativiteit of je vergeet gewoonweg om te laten zien waar je zoal mee bezig bent. Jammer, want het delen van content werkt. Potentiële klanten, bezoekers, werknemers; ze willen zien wie je bent, wat jouw bedrijf onderneemt, welke ontwikkelingen je doormaakt en waarom ze jouw product / dienst af zouden moeten nemen.

Brainstorm er op los!

Juist in een voor jou rustigere periode (dat kan natuurlijk ook de winterperiode zijn) kun je eens met afstand naar je bedrijf kijken. Wat maakt het uniek? Wat wil je je doelgroep vertellen? Wie is eigenlijk die doelgroep? Door een en ander op papier te zetten maak je het concreter.

Enkele tips om over te brainstormen:

– Wie is je huidige doelgroep?

– Wie zijn je potentiële klanten?

– Waar bevindt je doelgroep zich (lokaal, regionaal, landelijk?)

– Wat zou je willen vertellen; welke thema’s kun je bedenken?

– Welke doelen kun je aan het vertellen van een boodschap koppelen?

Maak een planning & gebruik een content kalender

Er staat wat op papier. En nu? Ga vervolgens werken met een planning en een content kalender! Waarom?

– Het verschaft een duidelijk overzicht van de content die je de komende tijd gaat delen

– Aangezien je content in gaat plannen, voorkom je dat je belangrijke activiteiten vergeet en last minute stress

– Op social media is content heel gemakkelijk van te voren in te plannen

– Het zorgt voor continuïteit; essentieel in je communicatie en voor je zichtbaarheid

– Klanten en volgers raken er vertrouwd mee dat ze nieuws van je kunnen verwachten, dus grote kans dat ze terugkeren op je website of andere kanalen frequent bezoeken

– Een efficiënte planning en uitvoering kan er zomaar voor zorgen dat jij tijd over houdt voor andere zaken

Houd ruimte voor spontane content

Continuïteit in je zichtbaarheid. Door in een rustigere periode je voor te bereiden qua content creatie ben je deels al voorbereid en hoef je niet op het laatste moment content te ontwikkelen. Naast het op voorhand bedenken en inplannen van content, is het zeker aan te bevelen ook de waan van de (werk)dag niet te vergeten. Laat dus zeker ruimte in je agenda voor actuele en spontane content.

Nog een tip: vergeet niet om te reageren als je berichten gepubliceerd zijn. De interactie met je doelgroep is heel belangrijk.

Liever uitbesteden?

Heb je tijdens de zomer(vakantie) desondanks geen tijd, geen zin of ontbreekt het je écht aan inspiratie om hiermee aan de slag te gaan? Wil je simpelweg eens met iemand sparren? Of kom je er achter dat het je gewoon rust zou geven als je de content planning uit zou kunnen besteden?

Neem vrijblijvend contact met op met RAET&DAET; samen zorgen we ervoor dat jij straks content bent over je content!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

*
*