De A van Aandacht

Aandacht. Aandacht voor de klant. Aandacht voor de presentatie van je product, dienst, je naam, je bedrijf. Aandacht voor communicatie, online, offline. Waar begint aandacht geven en waar eindigt het? Of is het een continue proces. Interessant, die A van aandacht.

Aandacht voor de klant

Soms is het fijn ongezien een winkel binnen te kunnen lopen, even rond te neuzen en voor je gevoel ongezien weer het pand te verlaten. Maar voel je je minstens zo welkom bij een ‘goedemorgen’ meteen bij binnenkomst en een ‘tot ziens’ bij vertrek? Je bent gezien, men neemt de moeite om je te begroeten; het begint met klantvriendelijkheid. Mailtjes met je verjaardag met aanbiedingen en kortingsbonnen, hoewel natuurlijk met een commerciële insteek, toch ook een stukje aandacht. Heb je online iets besteld en krijg je het thuisgestuurd met een persoonlijk kaartje, attent. Het zijn de kleine dingen die het doen, die het verschil kunnen maken. Door een positieve klantbeleving kiest die een volgende keer wellicht weer voor jouw bedrijf, product of dienst.

Photo by Anne-Marie. Leuk gebaar, een handgeschreven kaartje bij een online aankoop.

Aandacht voor de presentatie

Leuk voorbeeld van aandacht voor de presentatie heb ik recent gezien bij de introductie van een nieuw schoenenmerk. Hoe onderscheid ik mezelf en hoe zorg ik er voor dat het goed ontvangen wordt bij de inkopende partij, de winkelier? Zodoende ging men aan de slag met de presentatie rondom de lancering en introductie van het schoenenmerk. Vervolgens idem dito tijdens de inkoopdagen; aandacht voor de klantbeleving, aandacht voor de klant. Zie hieronder de foto’s.

Photo by Lerora. Met aandacht voor de presentatie wordt een nieuw schoenen merk geïntroduceerd.

 

Photo by Lerora. Aandacht voor de klant; mocktails serveren tijdens inkoopdagen.

Aandacht voor online en offline zichtbaarheid

Heb je aandacht voor de klant en de presentatie van het product, staat er dan nog meer op je lijstje? Jazeker, aandacht voor online en offline zichtbaarheid. Als het goed is, niet meer weg te denken uit je bedrijfsvoering. Hiermee geef je ook weer aandacht aan je klant, gast, bezoeker etc en de presentatie van je product. Voor de twijfelaars of sceptici een paar antwoorden op de vraag ‘waarom online zichtbaarheid’?

Online profielen zijn uitermate geschikt om je product of dienst te laten zien:
* Met relatief weinig budget kun je een grote doelgroep bereiken
* Het is een uitstekend medium om nieuwe doelgroepen te bereiken
* Door unieke content te plaatsen kun je jezelf onderscheiden ten opzichte van ‘de rest’, de concurrentie
* Steeds meer mensen zoeken ook (juist) online naar producten en dienstverleners, zorg dat je online gezien wordt, dat kan de eerste stap van de klant zijn richting jouw bedrijf, product en dienst.

En dan was dit nog maar de A van Aandacht…

Wat doe jij in het kader van Aandacht?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*
*