Lente!
Vrolijke etalages kleuren de winkelstraten, bloemen staan in bloei, de terrassen zitten vol en bij de ijscoman staan weer lange rijen. Iedereen heeft zo zijn voorkeur voor één van de seizoenen, maar je kunt je bijna niet voorstellen dat er mensen zijn die een hekel hebben aan de lente. Welk seizoen heeft jouw voorkeur en waarom?
Plaatjes kijken
Online wordt er volop ingespeeld op het aanbreken van de lente. Dat betekent onder andere volop vrolijke plaatjes op Instagram. Inspiratie opdoen. Er is zoveel te zien. Zoveel inspiratie op te doen. Opvallend veel mode, want die voorjaarscollectie moet immers worden verkocht, groene creaties voor in de tuin of op het balkon, dieren nieuws, tips voor dagjes uit, voorjaarsmenu’s, de tijd van de salades breekt weer aan. Noem het maar op.
Beeld koppelen aan de commercie
Naast dat Instagram een geweldig inspirerend medium is om thuis op de bank naar beeld van andere Instagrammers te kijken (althans dat vind ik), kan het ook zakelijk bijdragen aan een groter bereik en positief beeld dat mensen over je bedrijf, product of dienst hebben. En als je dat door trekt, tot een stijgende verkoop? Het is mijns inziens de kunst om het beeld, het plaatje, de foto zo te koppelen aan jouw bedrijf, product of dienst, dat het blijft hangen bij de ontvanger, de consument, de bezoeker. Dat diegene blij wordt van het beeld én de juiste informatie opmaakt uit de begeleidende tekst en #hashtags. In het beste geval bezoekt diegene je website, webshop, winkel of locatie en levert de online inspanning van het maken van of zoeken naar het perfecte plaatje en juiste bericht, offline resultaat op.
Benieuwd naar jouw Instagram aanpak!